Jūsų verslo vardas: kaip pavadinsi, taip nepagadinsi?

Verslo vardas – tai ne tik žodis. Tai Jūsų idėja, tai tinkamas savęs reprezentavimas, galiausiai, emocinis ryšis, kuris sukuriamas tarp kliento ir pirkėjo. Akivaizdu, kad prekinis vardas gali nulemti net ir sėkmę rinkoje, tad planuokite pavadinimui skirti daugiau dėmesio, kad jaustumėtės ramus, jog radote tinkamiausiai Jūsų verslą atspindintį žodį.

Gražus ar informatyvus pavadinimas?

Jeigu pergalvotumėte egzistuojančius verslo pavadinimus – juos būtų galima suskirstyti į dvi pagrindines kategorijas:

  • Bereikšmiai žodžiai, kurie turi sąskambį.
  • Informatyvūs žodžiai, kurie atspindi Jūsų veiklą.

Pavyzdžiui, puikiai Jūsų veiklą apibūdinantys pavadinimas gali būti “Ekologiški batai” arba visiems puikiai žinomas “Lietuvos draudimas”. Priklausomai, kokios paslaugos siūlomos. Tačiau ne visada tokie pavadinimai puikiai įsimenami, kadangi daugeliu atveju jie gali skambėti ne kaip Jūsų verslo pavadinimas, tačiau kaip paprasčiausias paslaugų arba prekių apibūdinimas.

Kiek įmantresnis pasirinkimas yra bereikšmiai žodžiai. Šiuo metu mėgstami ne tik lietuviški, tačiau ir inovatyvūs naujadarai. Labai dažnai pasirenkami nelietuviški pavadinimai, kurie kartais sulietuvinami su atitinkama galūne.

Kuris variantas geresnis?

Suku atsakyti. Svarbiausia, kad susigalvotas pavadinimas nebūtų labai sudėtingas, ilgas ir sunkiai įsimenamas. Bet kuriuo atveju laimi tas, kuris atpažįstamas rinkoje. Galbūt bus paprasčiau apsispręsti dėl pavadinimo perskaičius kitus patarimus, kuriuos pateiksime šiame straipsnyje.

Taigi, koki pavadinimai gali būti?

Detaliau klasifikuojame, kad versle pavadinimai dažniausiai atspindi tam tikrus elementus:

  • Žmogaus asmenvardis. Anksčiau šio tipo pavadinimai tikrai buvo vienas populiariausių pasirinkimų. Šiuo metu pasirenkami kur kas rečiau, kadangi daugelio laikomi atgyvena. Juolab, tokie pavadinimai labiausiai pasitarnauja tokiu atveju, kai žmogus yra žinomas ir jo pavardė gali atnešti kokią nors naudą. Pavyzdžiui, kai asmuo nėra verslininkas, tačiau nori pradėti savo veiklą ir pavardę, kuri yra žinoma dėl kitų aspektų, naudoja savo veiklos pavadinime, kad pritrauktų naujų klientų.
  • Junginio santrumpos. Tai puikus pasirinkimas tokiu atveju, kai sugalvotas Jūsų įmonės pavadinimas yra labai ilgas, tačiau nenorite apkrauti žmonių su įsiminimu, juolab, norisi, kad jis būtų trumpesnis. Juk junginių santrumpas kur kas paprasčiau rašyti logo ir baneriuose nei ilgus žodžius. Bet kuriuo atveju, reikės įdėti nemažai laiko, kol santrumpa taps atpažįstama ir žmonės jos neidentifikuos visai kitais žodžiais.
  • Tikriniai žodžiai, geografiniai terminai ir lokalizacijos. Šio tipo pavadinimai dažniausiai pasirenkami norint pabrėžti geografiją ir, suprantama, dažniausiai naudojami tose geografinėse vietose, kur ir yra vykdomas verslas, pavyzdžiui, "Marijampolės kebabai". Gal ir nėra labai originaliau, tačiau dažniausiai bent jau vietiniams tai greitai įsimenamas pavadinimas.
  • Veiklą apibrėžiantys pavadinimai. Dar vienas pasirinkimas tiems, kurie ieško paprastumo. O juk ne veltui sakoma, kad genialumas dažniausiai slypi paprastume. Taigi, siūlome išbandyti savo verslui suteikti pavadinimą, kuris puikiai atspindi Jūsų veiklą. Tikėtina, kad bus paprasta įsiminti, kadangi lengva rasti sąsajas.
  • Minėtieji bereikšmiai pavadinimai. Galiausiai, galima naudoti  ir be jokios reikšmės žodžius, kurie paprasčiausiai turi ausiai malonų sąskambį. Šiuo metu labai mėgstami naujadarai, kadangi jie skamba moderniai ir tokiu atveju tikimasi sukurti šiuolaikinio verslo įspūdį.

Kaip sukurti gerą pavadinimą?

Geras verslo pavadinimas reikalauja laiko. Ne veltui dažnai yra pasisamdomi profesionalai, kurie padeda sukurti puikią verslą reprezentuojančią idėją. Pateiksime kelias galimybes, kelis klausimus, kurie dažniausiai apsvarstomi ieškant tinkamiausio pavadinimo. Tais pačiais kriterijais vadovaujasi ir  asmenys, kurie teikia verslo pavadinimo kūrimo paslaugas.

  • Pavadinimas turi būti gramatiškai taisyklingas nebent klaidos daromos specialiai.
  • Jeigu norite sutaupyti laiko ir pinigų – tokiu atveju geriausias pasirinkimas yra aiškinamojo tipo pavadinimas.
  • Pavadinimas turi būti neilgas ir lengvai įsimenamas.
  • Kokiai tikslinei auditorijai labiausiai tinka Jūsų verslas? Atitinkamai reikalingas ir pavadinimas.
  • Pavadinimas turi būti originalus ir pastebimas.
  • Norėdami rasti gerą pavadinimą – nesistenkite būti labai išskirtinis ir per daug įmantrus.
  • Nereikia pavadinimuose naudoti labai asmeninių dalykų. Tai – Jūsų verslas, o ne tik Jūs.
  • Ne visada tinkamas pasirinkimas yra lietuviški rašmenys pavadinime. Įvertinkite ir šį niuansą.
  • Kodėl Jūsų verslo pavadinimas yra geresnis nei konkurentų ir kuo Jūsų pavadinimas labiau traukia arba turėtų traukti klientus lyginant su konkurentais.

Gero pavadinimo paieškos prasideda nuo savo verslo apsibrėžimo, tikslo įvardijimo ir tuo pačiu klientų apsibrėžimo. Tokiu atveju tikėtina, kad pavadinimas pats Jus pasieks, jums neteks jo ieškoti.