Ekspertai: sėkmingų darbuotojų ugdymas – ilgas kelias

Globalizacija, intensyvūs ekonominiai pokyčiai, technologijų plėtra ir kiti su darbo sfera susiję pakitimai skatina darbdavius ieškoti priemonių, kurios gali padėti darbuotojams būti aktyvesniais, imlesniais ir skatinti mokytis.

Inovatyvios įmonės aktyviai organizuoja įvairius mokymus, kurie ne tik padeda sužinoti naują informaciją susijusią su veikla, tačiau tuo pačiu skatina bendruomeniškumą, imlumą bei kitas naudingas darbuotojo savybes. Visgi, ne visada mokymai atneša tokią naudą, kokios tikimasi, o kartais nepavyksta pasiekti jokios naudos apskritai. Netinkamai pasirinkta darbuotojo motyvavimo strategija gali sugadinti siekiamą rezultatą.

Vidiniai mokymai ir organizuojami kursai

Pastebėta tendencija, kad išoriniai mokymai, kurių metu padedama įgauti naujų įgūdžių – ne visada sėkmingi. Paprasčiausiai kiekvienas verslas yra individualus, tad suprantama, kad neįmanoma pasiūlyti tokios formulės, kuri tiktų visiems darbuotojams. Net ir tokiu atveju, jeigu jų profesija yra panaši. Sėkmingiausi mokymai vyksta verslo viduje. Žinoma, tinka ne visais atvejais. Štai finansų, draudimo, didmeninės prekybos sektorius vidinius mokymus turėtų vertinti kaip būtinybę, kadangi seminarai, tiek realūs, tiek organizuojami online, gali būti efektyvus būdas pateikti reikalingą informaciją. Tuo tarpu buhalteris, kuris dažniausiai įmonėje yra vienas - turėtų kreiptis į atsakingas institucijas, kurios teikia mokymus būtent šios profesijos atstovams. Taigi, privalu įvertinti, kokie mokymai reikalingi ir kokią žinią bandoma perduoti darbuotojui.

Ir kad mokymai būtų naudingi...

Tiek išorinių, tiek vidinių mokymų galimybės ir pasiūla šiuo metu yra labai plati, tačiau darbuotojai dažnai gautas žinias padeda į šalį. Siekiant, kad darbuotojo kompetencijos kiltų ir jam pavyktų siekti vis daugiau – labai svarbu padėti jam atsakyti į tris pagrindinius klausimus: Kodėl reikia mokytis? Ką reikia mokytis? Ir kokiais būdais reikia mokytis?

Suprantama, mokymasis dėl bendro išprusimo irgi yra naudingas, tačiau reikia įvertinti tai, kad darbuotojas turi justi kažkokią didesnę naudą. Pavyzdžiui, mokymasis gali būti priežastis padėsianti darbuotojui kilti karjeros laiptais ir tuo pačiu gauti didesnę algą. Daugeliui žmonių reikia, kad tikslai būtų konkrečiai įvardyti. Tai padeda sudominti darbuotoją ir paskatinti jį siekti žinoti daugiau.

Darbuotojas nenori mokytis. Ką daryti?

Jeigu darbuotojas visiškai neturi motyvacijos mokytis – galbūt jam to ir nereikia. Galbūt jis viską žino arba nemato prasmės, kodėl turi investuoti savo laiką, jeigu atgaliniu ryšiu jam tai nebus naudinga.  Darbdavio liepimas lankyti kursus tikrai neefektyvus ir nenaudingas būdas įgauti žinių. Reikia įvertinti tai, kad darbuotojas turi žinoti, kodėl jis tai daro. Štai net ir vidiniame tinkle, kai mokymasis yra daugelio darbuotojų kasdienybės dalis, reikia paaiškinti, kad viskas turi tikslą. Ir geriausia konkrečiai įvardyti, koks šiuo atveju.

Ar verta taupyti darbuotojo žinių sąskaita?

Išties, inovatyvūs darbdaviai supranta, kad investicija į darbuotojo kvalifikaciją tikrai naudinga ir tikrai gana greitai atsiperka. Tiesa, kai kurie vis dar taupo. Galima tik pasidžiaugti, kad šiuo metu tikrai yra labai daug įvairiausių mokymų platformų, kurios pigios, tačiau naudingos. Viena iš jų yra moodle. Svarbiausia surasti atsakingą asmenį, kuris gebėtų sistemingai, tvarkingai ir įdomiai pateikti informaciją, kurią ir mokysis, bandys suprasti darbuotojai.

Apskritai, žingeidumas ir noras atrasti, išbandyti - kiekvieno asmens gyvenimo dalis. Problema, kai darbdavys per daug aktyviai skatina mokytis ir tokiu atveju atgraso. Suteikite patogias priemones darbuotojui tobulėti ir paaiškinkite, kuo tai naudinga ne tik įmonei, tačiau ir pačiam darbuotojui.