5 taisyklės, kurios padės išlaikyti verslą karantino metu

Net ir patys didžiausi optimistai žinojo, kad karantinas, deja, neišvengiamas. Na, arba bent jau daliniai suvaržymai, kurie bet kuriuo atveju paliečia ne tik žmones, tačiau ir verslus. Arba dar tiksliau – ypač verslus, kurie turi išmokti „gyvuoti“ kitokiomis, nei buvo iki tol, sąlygomis. Visgi, nebūtinai viskas yra blogai. Pirmojo karantino metu ne tik kai kurie verslai pasuko sėkmingesniu keliu, tačiau atsirado ir naujų idėjų, kurios sėkmingai puoselėjamos ir šiuo metu. Žinoma, tam reikalinga kūryba, tačiau laki fantazija + juodas darbas = puikūs rezultatai.

Tad šįkart apie tai – kaip verslui išgyventi karantino metu ir kaip greitai prisitaikyti prie kintančių sąlygų.

1. Persikelkite į virtualų pasaulį.

Tai yra auksinė taisyklė, kurią reikėjo išnaudoti dar iki karantino. Tačiau jeigu tik dabar atėjo suvokimas, kad XXI amžius yra virtualus – geriau žengti šį žingsnį šiandien nei nežengti visai. Kai kurie pergyvena, kad dėl didelio verslų poreikių persikelti į virtualų pasaulį – kai kurie programuotojai labai užkėlė kainas. Šiuo atveju nelieka nieko kito, kaip kad tik taikytis prie pasiūlos. Galbūt jos yra brangesnės ir ne tokios patogios, tačiau vienareikšmiškai – internete parduoti yra paprasčiau ir greičiau. Lygiai taip pat kaip ir sukurti tinkamą reklamos kampaniją, kuri padės  pasiekti tikslinius klientus ir pasiūlyti jiems tai ką jie nori gauti.

2. Prisitaikykite prie klientų.

Natūralu, kad karantino metu sumažėjo ne tik Jūsų verslo apyvarta, tačiau ir potencialių klientų pajamos. Žmonės aktyviau perka tai, kas tikrai reikalinga, tik tai, ko jiems reikia. Taigi, tampa kur kas sudėtingiau sudominti pirkėjus prekėmis arba paslaugomis, kurios nėra pirmojo būtinumo. Kas belieka? Prisitaikyti prie poreikių ir tuo pačiu galimybių.

Geriausias pasirinkimas – kainų mažinimas. Žinoma, kiekvienas verslas turi tam tikras galimybes, ribas kurių žemiau nusileisti paprasčiausiai nebegalima. Tačiau sudėtingais laikais, kai kiekvienas stengiasi maksimaliai gauti daugiau – mažinkite kainas. Taip ne tik uždirbsite bent jau tą minimalią ribą, tačiau dalinai parodysite, kad esate atsakingas verslas, kuriam rūpi kiekvienas žmogus. Tikėtina, kad pasibaigus karantinui ir atsistojus ant kojų – tai Jums sugrįš dviguba nauda.

3. Kontroliuokite išlaidas.

Visiškai natūralu, kad pirmiausia verslui reikia bandyti sumažinti išlaidas. Ypač tose sferose, kurios galbūt buvo siejamos su prabanga, reputacijos gerinimu, o ne baziniu paslaugų teikimu. Štai jeigu Jūsų parduotuvėje visos išsiunčiamos prekės buvo kvėpinamos labai skaniais ir galbūt brangiais kvepalais – tokiu atveju siūlome pagalvoti ar dabar yra geras laikas papildomai investuoti į tinkamą savo prekinio vardo reprezentaciją. Galbūt aromato nereikia, užteks tik skoningo įakavimo? Apžiūrėkite, ar visos išlaidos tikrai vertos investicijų, galiausiai, ar jos tikrai Jums sugrįžta nauda?

4. Strategijos keitimas.

Karantinas yra vienas iš pavojų, vienas iš barjerų, kuris šiuo metu verslui gali trukdyti tinkamai, taip kaip iki tol, funkcionuoti. Tačiau vienokių arba kitokių pavojų verslui yra labai daug ir kiekvieno verslininko tikslas yra lanksčiai reaguoti į rizikas ir tuo pačiu prie jų prisitaikyti. Natūralu, kad krypties keitimas gali būti labai gąsdinantis procesas, tačiau kartais jis yra neišvengiamas.

Jeigu “esate maitinimo įstaiga” – tokiu atveju verta pasiūlyti maistą išsinešimui. Jeigu” esate sporto treneris” – vesti užsiėmimus online būdu. Jeigu “esate kojinių parduotuvė” – naudotis elektroninės prekybos privalumais. Svarbiausia – nebijoti. Juk drąsa yra svarbi kiekvieno verslo dalis.

5. Bendradarbiaukite su... konkurentais!

Galiausiai, geriausias ir bene pats paprasčiausias būdas išsilaikyti sudėtingomis sąlygomis – rasti partnerius, kurie kaip ir jūs siekia to paties. Dažniausiai tenka susijungti ir tuo pačiu vieno tikslo siekti konkurentams, kurie siūlo panašias arba net analogiškas paslaugas. Žinoma, dažniausiai tokie susijungimo kelia labai daug baimių, taip pat ir rizikos, tad reikalingas detalus įvertinimas, galiausiai, plano susidarymas, kuris padeda kur kas paprasčiau numatyti pavojus ir tuo pačiu padėti kiekvienam verslui suvokti – kokia yra jo rolė. Tai gali būti tik laikinas sprendimas. Ir svarbiausia – kad jis turi būti teisiškai reglamentuotas, kad nekiltų nesklandumų, kurie vėliau gali kainuoti verslo konfidencialumą, investicijas ar reputaciją.